Sukces w branży winiarskiej, to wezwanie nawet dla doświadczonych przedsiębiorców. Ze względu na niskie marże, ścisłe regulacje w zakresie pozwolenia na sprzedaż alkoholu, oraz dużą konkurencję na rynku. Dodatkowo, właściciele firm wchodzących w tę branżę, muszą być przygotowani na pułapki związane z wymogami prawnymi.
Pasja i zaangażowanie przedsiębiorcy to bardzo ważny faktor sukcesu. Bez tego można łatwo się zniechęcić. Z powodu fizycznego zmęczenia przy przenoszeniu ciężkich pudełek i butelek wina sklep powinna prowadzić osoba wysoce zmotywowana. Otwierając sklep z winem, właściciele potrzebują również zmysłu biznesowego i umiejętności organizacyjnych, aby zarządzać tym, co czasami może być dość złożonym procesem zamawiania i dystrybucji.
Jak wygląda proces aplikacji, jeśli sprzedaż wina sklep chce prowadzić legalnie?
Sprzedając alkohol w sklepie detalicznym, należy posiadać odpowiednie zezwolenie. Jest ono przyznawane na okres 2 lat. Odpowiedni wniosek należy złożyć w urzędzie miasta lub gminy.
Wymagane jest również coroczne raportowanie o wartości sprzedanego alkoholu. Na podstawie wolumenu sprzedaży za poprzedni rok, przedsiębiorca zobowiązany jest do wniesienia opłaty, za korzystanie z zezwolenia.
Jaki jest potrzebny sprzęt i materiały, aby rozpocząć sprzedaż?
Rozpoczynając działalność w postaci sprzedaży wina, sklep będzie potrzebował różnorakiego wyposażenia, w szczególności chłodziarek do wina, gablot wystawowych, stojaków lub odpowiednich półek na butelki. Należy pamiętać o kieliszkach do testowania, opakowaniach i pudełkach na prezenty, etykietach a nawet korkociągach. Początkowe zapasy wina będą zdecydowanie najbardziej znaczącym kosztem.
Co może przyczynić się do sukcesu w branży?
Oferujący wina sklep powinien mieć szeroką gamę produktów, również pod względem cenowym. Hurtownie wina mocno konkurują, aby przyciągnąć klienta detalicznego, dlatego na bieżąco należy weryfikować ceny proponowane przez dostawców.
Właściwa strategia cenowa, jaką przyjmie sklep sprzedający wina, jest absolutnie niezbędna dla długoterminowego sukcesu przedsięwzięcia.
Praca w przemyśle winiarskim na pozór wygląda jak życie w przepychu, kojarzy się z ekskluzywnymi degustacjami, obcowaniem z kolekcjonerami topowych win, czy też interesujących rozmowach o najlepszych szczepach winorośli lub astronomicznych cenach win, osiąganych na aukcjach.
Przemysł winiarski wymaga ogromnej ilości pracy i generalnie jest znacznie mniej elegancki, niż na to wygląda. Niemniej jednak, może dawać wiele satysfakcji, oczywiście pod warunkiem, że biznes jest rentowny.
Oferujący wina sklep powinien nieustannie się zmieniać i aby pozostać specjalistą w tym temacie, zawsze szukać nowości do nauczenia o trendach, rocznikach czy też preferencjach klientów.
To jeden z wielu fascynujących elementów branży, który czyni ją tak wyjątkową.